Djevojke iz New Yorka i puno pijeska – Tamron 24-70 mm G2 test u stvarnim uvjetima

Djevojke iz New Yorka i puno pijeska – Tamron 24-70 mm G2 test u stvarnim uvjetima

Zabilježiti ljepotu gracioznog ženskog pokreta u jednoj fotografiji jedan je od najvećih izazova. Bánhalmi Norbert – modni i reklamni fotograf – otputovao je u Sjedinjene Američke Države kako bi isprobao novi Tamronov 24-70 mm objektiv za pripremu materijala za izložbu koja će se održati na jesen. Njegovo iskustvo možete pročitati u nastavku.

Ostala su još samo dva dana do polaska. Kao i obično, počeo sam paničariti – jesam li sve spakirao, imam li rezervnu opremu za svaki slučaj? Planirao sam realizaciju svoje treće fotografske izložbe u New Yorku. Ovo će biti moj dosad najzahtjevniji projekt, jer ću fotografirati balerine na različitim lokacijama, uz korištenje prirodnog svjetla. Snimat ću i statične i dinamične kadrove, a i vremenski uvjeti će biti promjenjivi.

Imao sam rezervnu opremu za sve – osim za svoj omiljeni standardni objektiv. Naravno, tada se aktivira Murphyjev zakon: baš tog dana imao sam brzo portretno snimanje, tijekom kojeg je blenda na mom omiljenom 24-70 f/2.8 objektivu prestala raditi. Deset godina sam radio s tim objektivom, bio sam potpuno zadovoljan njegovom kvalitetom i uopće nisam planirao zamjenu.

Otrčao sam u servis, gdje su mi rekli da popravak može potrajati najmanje dva tjedna jer za taj model nemaju dijelove na skladištu. Prije nego što sam uspio nabaviti isti takav objektiv, András Csákányos mi je u ruke tutnuo Tamron druge generacije.

Objektiv ima ugrađeni stabilizator slike i težinski je sasvim podnošljiv – robusan komad opreme. Ipak, s markom Tamron imao sam ranije miješana iskustva. Kako god, kad ti netko nešto ponudi, pristojno je prihvatiti – ali za svaki slučaj sam pribavio još jedan objektiv druge marke i krenuo za New York.

Nakon mog dolaska, zahvaljujući gotovo tromjesečnim pripremama, već sljedeći dan mogli smo započeti s izradom fotografija s gotovo 20 profesionalnih balerina. Kao lokaciju odabrali su Long Island, oceansku obalu kod Bellmorea, zbog mirnog okruženja. U New Yorku vremenski uvjeti kasne otprilike mjesec dana u odnosu na one kod kuće, pa dok je kod nas u svibnju prosječna dnevna temperatura već iznad 20 stupnjeva, tamo smo mjerili tek oko 10. Pomalo sam se bojao da bi fini pijesak s oceanske obale mogao oštetiti objektiv, ali pokazalo se da su moji strahovi bili neopravdani.

Mislio sam da će najveći izazov tijekom cijelog fotografiranja biti fokusiranje, jer je trebalo uhvatiti pokrete u zraku – ali na moje najveće iznenađenje, pravi izazov bila je hladnoća.

Ako mišići nisu dobro zagrijani, tada ni tehnički savršena fotografija neće zabilježiti potpun i lijep pokret. Uz to, potrebno je imati snažnu povezanost s modelom i nastojati da jedna od prvih fotografija nakon zagrijavanja bude savršena, jer zbog hladnog vremena i lagane odjeće male su šanse da će kasniji pokušaji biti bolji. Fotografije su pritom snimane iz ruke, jer se unaprijed nije moglo točno predvidjeti gdje će se pokret najviše izraziti. Veliku pomoć mi je pružila jednolična pozadina, jer zahvaljujući njoj nije bilo potrebno dodatno uklapati okolinu u kompoziciju pokreta.

Nakon završetka serije, sljedećih nekoliko dana bilo je posvećeno obradi RAW datoteka i selekciji fotografija. S aspekta pokreta, otprilike 50–60% snimaka bilo je idealno, dok smo s tehničke strane jedva mogli pronaći ikakve zamjerke. Objektiv je na f/2.8 gotovo potpuno ispravio kromatske aberacije čak i na rubovima kadra, a fotografije su bile nevjerojatno oštre i bogate detaljima. Kad kažem „nevjerojatno”, to nije pretjerivanje – s tako velikim otvorom blende, ova razina detalja na full-frame sustavu, mislim da je bez presedana. Moraš to vidjeti da bi povjerovao.

Kasnije smo fotografirali u gradu, na krovovima zgrada, u tunelima metroa, pri raznim svjetlosnim uvjetima. U jednom trenutku sam shvatio da nijednom nisam posegnuo za onim drugim, skupljim objektivom koji sam ponio sa sobom. Ne znam kakav je Tamron bio ranije, ali ovaj objektiv je jedan od najboljih 24-70 mm koje sam ikada držao u rukama. Kvaliteta fotografija snimljenih s potpuno otvorenom blendom je izvanredna, a stabilizator slike izuzetno učinkovit – pruža ogromnu slobodu pri fotografiranju iz ruke.

Sve u svemu, zaista sam zavolio Tamron 24-70 G2 objektiv, iako sam na put krenuo skeptično, s još jednim objektivom u torbi – za svaki slučaj. Ovaj objektiv zaslužuje mjesto u torbi svakog profesionalnog fotografa.

Autor: Bánhalmi Norbert

Modni i reklamni fotograf
www.norbertbanhalmi.com